fredag, februari 23, 2007

"...inga personnummer på 400 år gamla ljusstakar, ajabaja!"

Jag såg Antikrundan igår. Jag har faktiskt sett de flesta avsnitten av Antikrundan den här säsongen. Betyder det att jag har blivit gammal och tråkig? Förmodligen inte, tråkig har jag varit länge.

I vilket fall som helst så är det faktiskt ganska intressant. Det är en massa gammalt skit som kostar multum idag. Men sen finns det de här jönsarna som kommer in med sina ryamattor som farmor gjort 1983 eller sin fula casio-klocka från 70-talet och tro att de sitter och ruvar på en förmögenhet. Va fan tror de? Igår var det en tant som hade ristat in sitt personnummer SKITSTORT över hela sina tennljusstakar från 1600-talet. Vojne, vojne!

Jag har ärft en gammal lagbok som trycktes senare hälften av 1800-talet, undra om den kan vara värd något? Kanske man ska ta med den till Knut Knutsson och grabbarna någon gång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar