torsdag, juni 26, 2008

En portion bajs med arom av bajs

Jävla lunch!

Satte mig på en uteservering för att käka lunch idag. Genast när jag satte mig så kände jag att det luktade bajs. Inte gödsel utan bajs. Tänkte att det kanske var någon hund-kabel som låg i närheten så jag bytte bord men det blev inte bättre.

Så kom min lunch. Märkte direkt att kocken hade tappat hela saltpaketet i grytan då maten var salt som fan. Men jag var hungrig och hade lite bråttom så jag orkade inte gå tillbaka med skiten. Det var dock så salt så under normala omständigheter så hade jag inte tvekat att kräva ny mat.

Halvvägs igenom min saltlunch så plaskar det till på bordet. Tro inte på fan att en fågel kluster-bombar mitt bord just när jag sitter där. Jag får en stor fågelskit på handen och en stor klutt på andra sidan tallriken. Hur mycket som hamnade i tallriken vill jag inte tänka på.

Jag behöver väl kanske inte nämna att jag några sekunder senare reser på mig och går.

1 kommentar: