torsdag, juni 05, 2008

ÖSK har taskig social kompetens

Jag får känslan av att ÖSK ignorerar pressen och publiken i mångt och mycket. Det är som att de sitter och tycker att det snackas för mycket goja i tidningarna och på nätet och det stämmer förmodligen till 100%. MEN det rättfärdigar inte på något sätt hur ÖSK agerar. Folk i allmänhet snackar en jävla massa skit om ÖSK. Jag får höra dagligen hur jävla inkompetenta de där gubbarna på Svartvitt är. "Allt är bara skit med ÖSK!" Och inte sällan så stämmer jag också upp i klagosången.

Det är just det här som jag menar är ett av ÖSKs största problem. Man tar inte folk utanför den innersta kretsen på allvar och jag får känslan av att de är likgiltiga till vad de tycker. En sådan stämmning är aldrig bra.

Vad de bör göra istället är att försöka förändra sin image. Folk måste börja snacka i positiva termer kring ÖSK. Det är förstås lättare sagt än gjort men man måste försöka. För positiva vibbar runtomkring ger jävligt mycket tillbaka.

Kanske ska man börja med att anställa en som enbart sysslar med PR (public relations). Och då snackar jag inte om någon slemmig säljare och besservisser i bankrikostym och bakåtslick. Utan det ska vara någon som inger respekt samtidigt som personen har galet bra social kompetens.

Säga vad man vill om ÖSKs personal. Det är jävligt få som får höga poäng vad gäller social kompetens. De flesta personer som figurerar utåt är ju inga partyprissar direkt. Det behövs någon som frontar ÖSK som vet vad han/hon gör. Någon som är lyhörd mot omgivningen och känner av vad som är gångbart och inte.


Det är så mycket jag skulle vilja ändra i den klubben. Tänk va bra det skulle bli om jag fick bestämma. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar