måndag, juni 15, 2009

Malt, vatten, humle och jäst

Jag fick finfrämmat av Daniel och Robert som åkte västerut från Hufvudstaden i helgen. Inte helt oväntat så konsumerades det en hel del delikata maltdrycker.

Pub-rundan på fredagen startade på Stallycktan där minst två goda Mariestads slank ner tillsammans med en fin hamburgartallrik. Vidare till Bishops där en Örebro Slättöl fick accompanjera en högst onykter och påflugen industrirobottekniker. Kvällen avrundades på Lilla Örebro med några roliga historier och en Lapin Kulta.

Diskokvällen på lördagen startade på Indigo och en Spendrups Export tillsammans med en mumsig tapas mix. Det fortsatte till House-klubb på Njuta där det fick bli en ljus lager av okänt märke (jag skyller minnesförlusten på den högljuda musiken). Avslutningen på kvällen spenderades på Björnstugan tillsammans med en Carlsberg Export.

På Björnstugan fick jag höra en intressant teori om att enda syftet med musiken som spelades då (pop-latino-dance) var att förmå kvinnor att göra samlagsliknande rörelser. Jag antar att anledningen skulle vara att förkorta resan mellan dansgolvet och sängen. Om det var just musiken som påverkade mig låter jag vara osagt men helt klart så hägrade sängen när sista slatten var svald.

1 kommentar:

  1. vem var den påflugna påstrukna industrirobotteknikern???

    SvaraRadera