onsdag, december 13, 2006

#€?&!*≠‰

Ibland är det inte ett dugg kul att gå till jobbet, som nu till exempel.

Jag har arbetat med att ta fram en hemsida för en stor organisation i Geneve. Hela projektet är ett virrvarr av mellanhänder och massor av involverade personer. Jag som producent sitter faktiskt i tredje led. (Jag är anlitad av ett företag här i Örebro som är anlitad av en byrå i London som är anlitad av kunden.) Redan här är projektet en salig soppa av inblandade kockar.

Men allt har flyttit på bra tills nu, när projektet i princip är klart. Webbhotellet som vi anlitat strular något så infernaliskt. ALLT har totalt fuckat upp sig. Problem efter problem dyker upp och mitt i alltihopa så har webbhotellet köpts upp av ett annat företag och nu sitter jag fast med skägget i en massiv omorganisation.

Nu vänder alla sig till mig för en lösning på problemen och jag sitter dagarna i ända på telefonen för att försöka fixa skiten. Men uppenbarligen har saker som till synes verkar jätteenkla, plötsligt blivit väldigt svåra. Jag fattar inte varför? Men jag orkar inte höra allas BS längre. T.ex. hur tänker man när man skickar en faktura skriven på svenska till Geneve? Idioter!

Någon som vill byta jobb?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar