måndag, december 04, 2006

Skit utan självdistans

Fotbollskanalen på tv4. Vet inte riktigt hur man ska tackla det programet. Samtidigt som vi har saknat ett program av denna typ här i sverige så kan jag inte för allt smör i småland förmå mig att gilla skiten. Ett gäng killar i sofforna som ständigt talar i munnen på varandra och som alla är övertygade om att de vet mest och bäst om allt vad gäller fotboll. Samtidigt filmas allt av ett gäng kameramän som alla verkar gå på syra. Det går ju för fan inte att koncentrera sig på vad de säger när kameran flackar omkring inzoomad på någons armandsur.

Dessutom har de alltid som utgångspunkt att svensk fotboll är så jävla rutten. Känns som en loska i fejan på oss fans varje gång de säger det. Vi vet att allsvenskan inte håller La Liga-nivå men jag vill inte höra att vi lika gärna kan lägga ner fotbollen i sverige 10 gånger per avsnitt för det.

Och att sen avsluta alla program med att säga att de är den självklara kristallenvinnaren känns bara så jävla surt, kanske för att jag tror att de kommer att få den - i brist på konkurrans.

Nä fram med ett program med lite mer självdistans.


( TIPS )
Ta en titt på FanTV på svenskafans.com. Fick jag bestämma så skulle kristallen gå till dem, även om det inte är renodlad TV det handlar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar