söndag, mars 23, 2008

Mitt allsvenska tips 2008

Så här dags är det ju tradition att lämna in sina tips på hur fotbollssäsongen kommer att sluta. Så gör även jag. Här är mitt tips som med all sannolikhet kommer att faliera grandiost - precis som vanligt med andra ord.

1. AIK - Har en känsla att de hittar rätt i år. Har värvat smart.
2. Göteborg - Gediget bra lag men ingen Markus Berg.
3. Kalmar - Kommer att ligga i toppen i år med.
4. Elfsborg - Är bra men inte tillräckligt bra.
5. Helsingborg - Både Larsson och Omotoyossi kvar.
6. Malmö - Nu ännu äldre. Roland Nilsson bästa värvningen.
7. Djurgården - Storhetstiden helt klart över.
8. Hammarby - Rami Shaaban kommer inte göra bajens mål.
9. Halmstad - Berg-o-dalbana som vanligt. Nu ner, snart upp.
10. Örebro SK - Vi överaskar alla genom att inte åka ur.
11. Gais - Truppen ser utifrån lite tunn ut.
12. Sundsvall - Stark defensiv ger Giffarna nytt kontrakt.
13. Norrköping - Bra förvärv men för många. För stor press.
14. Trelleborg - Borde klara kvalplats.
15. Gefle - Överaskar ingen längre. Oremos andra år blir tufft.
16. Ljungskile - Kämpar tappert och tar nog fina skalper, men...

Det är jobbigt att göra en sådan här tabell. Som supporter så vill man ju naturligtvis placera sitt lag i toppen hela tiden. Men tyvärr så måste man försöka se nyktert på saker och ting här i världen. Hade ÖSK haft resurserna som AIK har så hade det varit andra bullar. Men samtidigt så är det mycket, mycket roligare att hålla på ett lag som är underdog. Vi är som den där lilla killen i filmerna som alltid får spö men som aldrig ger upp. Glädjen vi ÖSKare kommer känna när vi någon gång står där som vinnare för första gången kommer att vara så mycket större än vad supportrarna till storlagen känner då de vinner för 11e gången.

Jag ser fram emot dagen då jag, Dudda, Doff, Bill, Bull, Tedde, Cola, Wärle, Tomten, Uhlan, Kalle, Ralle och Arvid firar ÖSKs allsvenska guld tillsammans med alla andra goa grabbar som följt de svart vita genom alla gråa år. Det blir en fest ingen kommer glömma.

1 kommentar:

  1. intressant tabell jag tror oxå AIK kommer smyga iår, dom blir giftiga ingen har direkt snackat om dom och man vet att dom alltid blir bra! kan bli sm guld som du säger.....ÖSK ja ruggigt svår tippade som vanligt man hoppas ju på en placering på övre halvan men vad talar för det igentligen? inget va!? så man hoppas ju med hjärtat men hjärnan säger annat, typ som att 4-3-3 är inte ösks melodi osv osv och om du frågar dig vem som skall göra Bajens mål så Vem skall göra ÖSKsmål???? Allsvenskan intresserar visst blir kul att följa! kolla in dr-filles allsvenska tips på min sida ;)

    sen byt plats på sundsvall och gefle asså säga vad man vill om gefle med åker ut det gör dom inte....Sen kan jag inte fatta alla som tippar Kalmar t sm guldet fan jag hatar Kalmar! hoppas dom åker ut! jajaja en sak till är såklart säger, det är att allsvenskan IGEN blir rekord jämn! sjukt liga så jävla jämn o otippad

    SvaraRadera