söndag, mars 09, 2008

Ett hack i ballen eller en back i hallen

Det är möjligt att jag bara är gnällig och pessimistisk men jag är orolig över ÖSKs trupp i år. Som helhet har vi inte en trupp som håller bra allsvenska kvalité. Enskilda spelare ja men inte på alla platser. Som det ser ut nu så blir jag glad ifall vi håller oss kvar när säsongen summeras.

Nu börjar t.om. spelarna nämna i pressen det jag sagt hela tiden, vi har för få backar!

Ledningen ju fått på hjärnan att de ska köpa en targetanfallare (jag har sagt vad jag tycker om det tidigare) men det är ju bara att glömma nu och försöka hitta ett någorlunda dugligt alternativ som backup till backlinjen innan säsongen drar igång om 3 veckor. Anfallare får de leta vidare efter och sikta in sig på att köpa under EM uppehållet.

Igår spelade ÖSK mot Sundsvall på Cypern och när matchen blåstes av så hade vi spelat större delen av matchen med två mittfältare i backlinjen. Det är fan ohållbart. En skada på Haginge och en utvisning av Ze Ndille och så var det kört. Med lite sjukdomar och småskador på ersättarna så är ÖSK otroligt sårbara. Och så här kan man räkna med att det kommer se ut under säsongen också, speciellt när spelschemat är så intensivt som det är i år.

En back, en back, en närkeslätt för en back.

2 kommentarer:

  1. jojo sant rätt tunnt på back sidan. Speciellt när en skadar sig och en åker ut plus att anttonen va sjuk...3 utav 4 ordinarie borta. Där borde ösk ha iallafall 2 st backar att sätta in o inte mittfältare....jag hörde att nobbe fick gå ner (stämmer det?) han har väl aldrig i sitt liv spelat back förr, men jag kan ha hört fel. Wowoah som back det e inget nytt han gör det oxå bra som ytterback. Men som du säger så e förväntningarna nu att ösk "bara" hänger kvar, lite tråkigt att bara hoppas på det. 100års jubileumet kunde ju firats med ett antal(många) nya spelare och en plats på övre halvan men nu som du skrev så känns det igen som om det blir en fight för överlevnad. Men men ösk e ösk o dom klarar sig alltid kvar och dom kan överraska! men visst funderar man...Ps. Rambo 4a årets film ;)

    SvaraRadera
  2. Vi är helt eniga alltså.

    Men jag hoppas ju naturligtvis att det mot förmodan blir en riktig toppsäsong. Med lite tur så vem vet?

    SvaraRadera