lördag, maj 17, 2008

Jag längtar till Klenovica

Klenovica är mitt andra hem, mitt egna lilla paradis, stället jag längtar till när snön yr och mörkret är kompakt här hemma.

Klenovica är en liten fiskeby i Kroatien där min pappa kommer från. Jag tillbringade alla sommrar som liten där och jag försöker åka ner så ofta jag kan. Tyvärr kan jag inte längre alltid åka ner varje år, förra året var ett sådant år och för mig så blir sommaren inte riktigt på riktigt när man inte varit där. Men nu SKA vi bara ner. Vi måste ju visa upp senaste tillskottet av familjen för släkten. Jag hoppas att Dino ska bli lika stolt över vår bakgrund som jag är och jag ska göra allt jag kan för att han ska ha möjligheten att kunna ta del av den kulturen.

Numera är det många som frågar mig om jag har några tips till dem när de ska åka ner till Kroatien på semester. Det brukar nästan alltid sluta med att de ångrar att de frågat för när jag väl sätter igång så finns det nästan ingen hejd på mig. Men ta en titt på bilderna här nedan, det är väl inte så konstigt, eller?

Bilderna är från Klenovica och pilarna visar var vårat hus ligger, det är huset med det vita taket och träd runt om (bild 2). Ja jag vet, det är förspännt att ha ett hus vid stranden. Fan va jag längtar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar