tisdag, juli 08, 2008

Vila i frid inspirationen

Jag vet inte om det är så att jag kan kalla mig för en kreativ person, inte nu längre iallafall. Men jag producerar saker som faller inom kategorin "kreativt". Jag ritar och formger saker på jobbet och brukade förr även göra det på min fritid, iallafall innan jag blev hämmad av allt skit jag tvingas framställa på jobbet.

Numera så får jag väldigt sällan men ändock ibland ett litet ögonblick av inspiration. NU JÄVLAR SKA JAG RITA NÅGOT JÄVLIGT SNYGGT OCH FANTASTISKT tänker jag då. Jag river åt mig en penna och letar snabbt fram något att rita på. Men så händer det - total blockering. Blir det överhuvudtaget något kludd på pappret så är det rent bajs och rentutav straffbart värdelöst. Frustrationen jag känner i de stunderna är fan outhärdlig. Helt i nivå med myrstackaren som fastnade i ett Toy.

Förr kunde blixten träffa mig och plötsligt satt jag och ritade ett helt sjölandskap på en träplanka från det lilla husbygget jag sommarjobbade med. Sånt händer inte mig längre och jag skyller allt på mitt jävla drönarjobb som dödat min inspiration.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar