söndag, november 16, 2008

Film tajm

Wow 20 lök för Nordins tofs! Helt otroligt alltså, men när BF-bröderna är i farten så ska man ju inte förvånas över någonting igentligen. Bra jobbat allihopa!

***

Ikväll går BP upp i allsvenskan igen.

***

Hyrde lite filmer igår. Indiana Jones, Hulken och Ironman. Hann med att se Indiana Jones och Hulken innan jag somnade och sparade Ironman till ikväll eftersom jag misstänker att den är bäst av de tre.

Indiana Jones
Filmen var helt ok, får en lite svagare trea av mig. (Om du inte sett filmen så kan du hoppa direkt till nästa stycke nu eftersom jag kommer avslöja en del av handlingen.) Att George Lucas är involverad är helt klart en belastning för filmen. Tyvärr. När han gjorde de nya Star Wars filmerna tappade jag ALLT förtroende för den snubben alltså. Allt han gör blir för barnsligt. JarJar Binks är fan filmhistoriens värsta karaktär alla kategorier. Nu till denna Indiana Jones var det han som hela tiden krävde att det skulle vara Aliens med. Och det är vad som pajade det för mig. Konstigt igentligen eftersom jag är en liten SciFi-nörd. :) Men Indiana Jones serien ska vara lite okult och så men Aliens, nej nej nej. Och varför ska alltid "skattkammaren" rasa samman i slutet på alla sådana här filmer? Räkna med att detta inte är sista Indiana Jones. Om det inte blir någon mer film med Harrisson Ford (han är 65 bast) så kommer det med all säkerhet bli någon rulle med junior i huvudrollen. Men frågan är om det skulle bli så lyckat.

Hulken
Helt klart bättre än förra Hulken. Mer nedtonad även fast den innehåller ett stort fult monster i bästa hollywood-popcorn-stil. Filmen får också en trea. Förra Hulken som gjordes av Ang Lee var väl inte den bästa av Marvelfilmer. Sen är han ju väldigt speciell Lee med bla. sina vita duvor som han måste ha med i alla hans filmer. det är hans tradecard, lite som Arnors "I'll be back".
Lite kul att Ironman dyker upp i slutet av filmen också.

Ikväll blir det som sagt Ironman. Har en del förväntningar på den. Jag vet att men inte ska gå efter hur trailern verkar men trailern till Ironman är en av de bästa på många, många år. Helt grym, kolla in själv, länk till trailer.

1 kommentar:

  1. Bra o sköna filmer....fan va gott o bara luta sig tillbaka o njuta...saknar dessa film mys dagar....som småbarns förälder så...jaja men e ju du me hahaha

    Iniana Jones 2 av 5 alvisar - sådär film
    Hulken 2 1.5 alvisar av 5 - kass superhero rulle, varför ställer edward norton upp?
    Iron Man 4.5 av 5 alvisar Robert Downey JR underbar

    SvaraRadera