söndag, november 16, 2008

Mästertipparen

Jaha då var den allsvenska säsongen över. Alla nykomlingar åkte ur och nästa år kommer det vara 4 Göteborgslag och 4 Stockholmslag.

Då återstår det bara att gå igenom hur man tippade innan säsongen och jämföra med resultatet.

Första siffran visar hur jag tippat, siffran i fet stil är slutresultatet.

1. AIK - 5 - Här blev det ju helt fel. AIK var aldrig nära.
2. Göteborg - 3 - Inte så tokigt, en placering bara.
3. Kalmar - 1 - Att KFF skulle vara i toppen var klart.
4. Elfsborg - 2 - Två placeringar fel är ok tycker jag.
5. Helsingborg - 4 - Även här blev det nästan rätt.
6. Malmö - 6 - BINGO, helt rätt placering.
7. Djurgården - 12 - Djurgården hade en usel säsong.
8. Hammarby - 9 - Nästan.
9. Halmstad - 8 - Nästan.
10. Örebro SK - 7 - Bättre än förväntat.
11. Gais - 11 - BINGO, rätt igen.
12. Sundsvall - 15 - Trodde de skulle vara bättre.
13. Norrköping - 16 - Fiaskolaget, hade det lite på känn.
14. Trelleborg - 10 - Bättre än jag trodde.
15. Gefle - 13 - De hängde löst länge.
16. Ljungskile - 14 - Tappade på hösten.

Måste säga att jag är riktigt nöjd. Det var bara ÖSK och Djurgården som jag placerat på fel halva av tabellen (+ Hammarby & Halmstad 8 & 9, men det var ju så nära).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar