måndag, november 17, 2008

Gala

Fotbollsgalan ikväll.

Det brukar vara en tillställning som är mer pinsam än rolig. Och jag är säker på att det kommer att vara några "komiker" som kommer få mig att vilja byta kanal av ren självbevarelsedrift. Men som fotbollsfanatiker så kommer jag nog titta iallafall. Speciellt eftersom Baloo är nominerad till ett pris.

Eftersom mitt allsvenska tips gick hyfsat bra så känner jag mig på hugget och gör ett försök till att tippa utgången i fotbollsgalan också. (Eftersom jag inte har någon som helst koll på damerna så lämnar jag de därhän.)

Årets målvakt
* John Alvbåge, Örebro - John har varit jävligt bra under hösten men jag tror nog att det behövs en hel bra säsong för att ta priset. Men att han är nominerad på bara en halv säsong säger en hel del. Nästa år är priset ditt John!
* Kim Christensen, IFK Göteborg - Började säsongen riktigt bra och blev fansens favorit i blåvitt. Men över hela säsongen så har det gått lite upp och ner.
* Andreas Isaksson, PSV Eindhoven - Fantastiskt att han överhuvudtaget är nominerad. Killen har ju igentligen bara spelat i landslaget fram tills nyligen då han gick till Holland. Men jag är igentligen inte förvånad.
* Johan Wiland, IF Elfsborg - Wiland kommer att få priset, han har varit stabil hela säsongen och tillsammans med Elfsborgs backlinje har han släppt otroligt få bollar förbi sig.

Årets back
* Mattias Bjärsmyr, IFK Göteborg - Kan bli Bjärsmyr som tar priset. Men hela gruppen känns jämn.
* Teddy Lucic, IF Elfsborg - Har varit riktigt bra i Elfsborg. Kan ta priset.
* Daniel Majstorovic, AEK Aten - I ärlighetens namn så har jag ingen aning vad Majstorovic har presterat i år. Grekland är ju inte världens största liga.
* Olof Mellberg, Juventus FC - Har väl gått lite upp och ner för Mellberg i år. Men det smäller högt att spela i Juventus. Bra mycket högre än Aston Villa.


Årets mittfältare
* Daniel Andersson, Malmö FF - Ska verkligen Andersson vara nominerad? Tycker det finns spelare som varit bättre.
* Viktor Elm, Kalmar FF Broder Elm har varit jäkligt bra, speciellt på hösten.
* Sebastian Larsson, Birmingham City FC - Hade en fantastisk vår i P.L. och landslaget och tar nog priset.
* Anders Svensson, IF Elfsborg - Var bra i landslaget och stabil som vanligt i Elfsborg.


Årets forward
* Marcus Berg, FC Groningen - Har fortsatt varit bra i Holland.
* Zlatan Ibrahimovic, FC Internazionale - Zlatan är fortfarande Zlatan. Vinner igen.
* Patrik Ingelsten, Kalmar FF - Skytteligavinnaren får väl alltid en nominering?
* Henrik Larsson, Helsingborgs IF - Henke är fortfarande Henke.

Årets nykommling
* Joel Ekstrand, Helsingborgs IF Hyfsad spelare.
* Rasmus Jönsson, Helsingborgs IF Kan bli nästa stora spelare. Hur gamal är han? Ser ju ut att vara 12 år, kan bli svårt att komma in på efterfesten. Kan ta priset.
* Sebastian Rajalakso, Djurgården Gjorde en del mål i början av säsongen men sen tog det stopp. Verkar mest vara en jävligt tjurig typ.
* Robin Söder, IFK Göteborg Fullkomligen sprutade in mål i mitten av säsongen. Kan ta priset. Jämnt mellan Söder och Jönsson.


Årets tränare
* Nanne Bergstrand, Kalmar FF - Har hyllats väldigt i Sverige. Kan sno priset.
* Magnus Haglund, IF Elfsborg - Ryktenas man. Har väl igentligen inte gjort något nytt i år.
* Erik Hamrén, Aalborg BK/Rosenborg BK Guld i Danmark slår högt. Får priset.
* Jan Jönsson, Stabaek IF Guld i Norge är inte dåligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar