fredag, november 16, 2007

"All in" med Dolly Parton?

Poker, poker, poker det är poker på hjärnan nu. Har ju som sagt ett pågående projekt: att förbättra mitt pokerspel (så jag kan piska polarna på våra poker kvällar). Hela veckan har jag spenderat ett par timmar per kväll med att spela poker på nätet. Just nu försöker jag pressa så många timmar jag orkar. Att läsa pokerböcker är väl kanske en bra väg för många men när jag kommer till kapitlen om oddsuträkningar; pottodds, outs, osv, osv så stänger hjärnan av helt enkelt. Jag får gå den långa vägen och hitta en känsla för oddsen istället. Definitivt mindre exakt men kanske lite roligare.

Nu är det ju skillnad på borden där man spelar om riktiga pengar och låtsaspengar. Men nu när jag spelat på mina träningsbord så har jag alltid gått plus och ibland riktigt mycket plus. Häromdagen gick jag från 400 till 12100 och igår från 200 till 4900. Synd bara att det inte är riktiga kulor. Men jag har inga illusioner, det är helt annat att spela på riktigt där du riskerar riktiga pengar. Men skulle jag dra jämnt eller någon tia plus när jag väl spelar på riktigt så är jag nöjd. Tills dess ligger jag i hårdträning, jag har mycket att lära.

*Dolly Parton är en benämning för en hand med en 9:a och en 5:a. Dolly Parton spelade i filmen 9 to 5 från 1980.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar