onsdag, november 14, 2007

Silliga säsongen

Som ÖSKare är man ganska van vid besvikelser. Orättvisa nedflyttningar, missade talanger, taskiga affärer, dåliga resultat osv. osv. Men vi ger aldrig upp hoppet om att allt ska vända snart. Och aldrig är hoppet så tydligt som i november. Likt ett barn som inte riktigt orkar vänta på julklapparna så väntar vi supportrar på presenter från styrelsen, och högst upp på önskelistan är en tränare.

ÖSK har gått ut och sagt att de kommer att lägga om systemet kring ledningen av spelartruppen. Nästa tränare kommer att bli en manager som har flera instruktörer under sig som kommer att sköta det mera praktiska arbetet på träningarna. Man kan kalla det för ett internationellt upplägg, och jag tycker att det låter riktigt, riktigt bra. Främst för att det kommer in fler människor runt truppen så att man kan arbeta mer indviduellt med spelarna.

Men upplägget ställer ju vissa krav på den som kommer bli manager. Det är inte alla som skulle passa för det upplägget och styrelsen har ett digert arbete att hitta rätt personer. Samtidigt skriker fansen efter ett namn - NU! Och givetvis går rykteskarusellen runt på högvarv. Flera namn har cirkulerat men igentligen är det bara ett som jag tycker låter riktigt intressant - Knut Tørum.

En ung kille (36 tror jag) som nyligen fick kicken från Rosenborg. Ett Rosenborg som honom vid rodret klarat av att spöa Valencia hemma och fått oavgjort mot Chelsea i Champions leauge. Men i tippeligan så kom de bara femma i år varav han fick gå.

Jag skulle vilja se dessa herrar i ÖSK.
Manager: Knut Tørum.
Tränare/instruktörer: Pär Millqvist, Håkan Juhlin och Arvi Taaler
Talangutvecklare: Lars Zetterlund.
Då skulle vi ha ett riktigt toppgäng.

Men förmodligen så blir jag väl besviken som så många gånger förr - sådant är livet för en ÖSKare.


2 kommentarer:

  1. Gillar verkligen den uppsättningen, men tror du att Pär Millqvist är redo att byta från ett huvudansvar i Sirius till att bli assistent i ÖSK?

    SvaraRadera
  2. Ja jag tänkte på det också. Men som jag ser det i den här uppställningen så skulle han vara typ en assisterade manager, typ - chefstränare, men ändå underställd Törum. Fast det är klart, det kanske ändå ses som ett steg ner.

    SvaraRadera