lördag, mars 14, 2009

Lägg ner skiten nu

Det är ju inte kul längre. Jag sa under delfestivalen att den där skitlåten blir ju klassisk på det sättet att den är så otroligt dålig så att folk kommer att komma ihåg den för att den är så dålig. Jag blev helt häpen över att skiten tog sig vidare till final. Nu har dreten vunnit hela rasket och jag är HELT förbluffad. Jag brukar tycka att även ganska dåliga låtar iallafall har någon typ av kvalite men den här jävla smörjan är ju bara så jävla urusel. Jag har faktiskt försökt ge låten en chans, ärligt. Men nä, skit är skit från vilken vinkel man än ser på det.

Nu ska den här låten försöka kvala sig in i själva huvudfinalen i Moskva och jag kan för mitt liv inte se att den här låten kommer att passera något kval. Så det kommer nog bli en huvudfinal utan svenskt bidrag i år.

Men så dålig som låten Molle och Ann Louise Hansson "sjöng" 2002 är faktiskt inte årets vinnare. För det här är det sämsta alla kategorier.

2 kommentarer:

  1. Jag måste säga att jag tror du har helt och komplett jättefel. För det första vad skulle ha varit så jävla mycket bättre, den välkammade och folkligt hyllade Zemleröv, de tre sockersöta idoldetagarna Emd eller någon av de ur den svenska myllan uppväxta balladbrudarna. Nej nu vet jag vad du skulle ha gillat att se i Moskva, kvinan som gett psykosen ett ansikte: Caroline Af Ugglas.
    Jag är rädd att vi måste inse det faktum att om man ska ha någon chans i europafinalen så måste man sticka ut och det gör iaf det vinnande bidraget. Sen kanske jag inte heller tyckte att det var bästa låten i Melodifestivalen i år men det är nog en av de låtar som har bäst chans att komma någonstans i Europa. Så sorry men du har FEL.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker nog att låten var bra, det var även Carolinas - kanske inte en schlagerlåt...
    Vinnarlåten är välsjungen och inte som alla andra... Du behöver nog lyssna många gånger på låtarna...

    SvaraRadera