torsdag, mars 19, 2009

Stressig dag

Gäsp!

Helt färdig nu. Jag har stressat som en idiot hela dagen idag. Började med att jag springer iväg till jobbet, fixar en grej och rusar vidare efter fem minuter till centralen för att köpa biljetter och hoppa på tåget.

Åker till Hallsberg där jag byter tåg till Stockholm. Väl på plats i den gamla 2a klass vagnen fäller jag ner det pyttelilla bordet och lägger upp datorn för att jobba. Med alla papper i knät och ungar som skriker högt och lågt jobbar jag som besatt, webbkodar och photoshopar (med datorns pekplatta) under två timmar.

Från centralen var det rusning till Skanstull via T-banan för lunch med Danne som bjöd på en riktig smarrig delikatess runt hörnet där han bor. (Tack igen Daniel, min tur att bjuda nästa gång.) Helt utan skam tvingar jag mig sen upp i hans lägenhet för att låna hans internet så jag kan jobba ytterligare lite till. När klockan tickat på en aning för länge så var jag tvungen att rusa iväg till Stureplan där jag skulle möta Roger innan det var dags för mötet med kunden, en flashig byrå på östermalm.

Det blir inte bättre än att jag får hala upp datorn ytterligare två gånger i deras konferensrum då det var väldigt viktigt för kunden att jag blev klar med allt på direkten. Så efter ett par timmar så kunde jag stappla ut och vidare till nästa kontor innan det äntligen var dags att åka hem.

Skönt att Dinos mormor ställde upp och hämtade Dino från dagis och fixade med allt, t.o.m. tandborstning och sängläggande då både jag och Katarina jobbade.

Nu är jag som sagt helt färdig och sängen lockar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar