tisdag, mars 10, 2009

Lägre status än skrivaren

VD för företaget som jag hyr in mig hos var ute i korridoren nyligen, han gick runt och visade någon företaget och presenterade alla som jobbar här.

"Här inne sitter Camilla ... Peter ... Jorma..." osv.

Jag sitter som jag kanske nämnt tidigare längst ner i korridoren mitt emot skrivaren. Och precis som vanligt när VD presenterar allihopa (han gör det ganska ofta med kunder m.fl.) så hör jag hur de kommer ner åt mitt håll och går in i rummen innan...

"Här är Peter",
"Hej Peter...
".

Sen till slut så säger han:

"...och där nere står skrivaren", och så vänder de.

Aldrig har han inkluderat mig när de gått runt här. Vet inte om det säger mer om vilken person han är eller om min status på det här bygget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar