fredag, december 28, 2007

Jag är sur och gnäller

Man ska inte skriva när man är upprörd, det har jag gjort förr och det har i princip aldrig lett till något gott.

Men nu läser jag i lokalblaskan att ÖSK fått erbjudande men säger nej till att ta hit självaste Diego Armando Maradona till klubbens 100års jubileum pga att han: "står för något ÖSK inte står för". VA FAAN!!! Skulle man säga nej till alla som har gjort fel, knarkat och levt rövare tidigare i sina liv så skulle vi överhuvudtaget inte kunna ha en endaste musik-konsert i den här stan. Och det är för fan Maradona vi snackar om, det är inte Tomas Brolin, det är Diego - den störste av dem alla.

NAs reporter säger:"Men det skulle ge er enorm publicitet?"
ÖSK ABs VD Jan Karlsson svarar: "– Det skulle en match mot Manchester City också göra."
Vet karln något om hur det går till i fotbollssverige?

Varje sommar kommer engelska Premier Leauge lag till Sverige på träningsläger där man spelar jippomatcher mot allehanda skitgäng runtom i landet. I regel kommer det mindre folk till sådana här matcher än det kommer till en B-lags match i damernas division 7 nordöstra lappland. Det är mest sommarlovslediga småbarn som tagit med sina autografblock i hopp om att få en kråka från någon som de igentligen aldrig hört talas om. För inte spelar storlaget med någon stjärna i de här matcherna, det är killar från b-laget kryddat med några från ungdomslagen.

När det nu dessutom handlar om ett bottengäng i engelska toppdivisionen (ja jag vet att det gått bättre för dem iår) så lär det inte fylla Vallen direkt. Jag hade inte trott på några massor även om Barcelona hade gästat Vallen, tyvärr, för när det kommer till icke allsvenska matcher så av någon helt outgrundlig anledning så vill ingen komma och titta, det är helt obegripligt.

Jag missade min stora barndomsidol Maradona med en vecka för några år sedan nere i Kroatien. Då invigde de en närbelägen resort av internationell toppklass med en hel del stora namn. Förutom Maradona kunde man hitta killar som Goran Ivanišević, John McEnroe, Davor Šuker och Zvonimir Boban mfl. på plats. Tror ni att någon av dessa killar skulle fått komma om Jan Karlsson varit VD för den resorten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar