onsdag, december 26, 2007

Vår bästa tid är nu

I mångt och mycket så är silly season en större period för fotbollssupportrar än själva säsongen. Det är nu som spekulationer, rykten och fantasier får löpa helt fritt. Just nu är alla SM-guldvinnare på väg mot Champions League bucklan för än så länge har vi inte förlorat en enda match.

Även om det rent utav kan bli löjligt med alla rykten så måste jag säga att jag tycker att det är rätt så kul i det stora hela. Inte jämnt dock, för det går verkligen upp och ner. Det är kul när nya spelare kommer men sorgligt när gamla försvinner.

Nu senast så försvann våran bästa spelare Joel Riddez, ett jätteavbräck. Inte nog med att han var vår lagkapten och pådrivare, han har något som alla lag vill ha, en offensiv ytterback. Dessutom är han en kul kille som jag kommer sakna. Du får gärna komma tillbaka till ÖSK om det inte funkar i Drammen Joel.

Idag går Aftonbladet ut med att ÖSK är intresserade av doktor Guterstam från BP. I texten citeras Lennart Sjögren där han säger att Guterstam är en spelare som ÖSK behöver. Vidare så står det att spelarinvest inte har pengar nog att investera i honom. Mycket märkligt alltihopa. För det första så undrar jag verkligen om Guterstam är den spelare vi behöver för inte är han väl den bollmottagare som han målas upp i artikeln? Och hur kan det vara så att spelarinvests kassa redan är tom? Alla andra uttalanden har pekat mot att det snarare skulle vara tvärtom. Om det är förhandlingstaktik eller något annat låter jag andra spekulera i jag kan bara konstatera att som det mesta med silly season så är allt bara jäkligt konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar