söndag, februari 15, 2009

Datorn är tillbaka

Hurra! Min dator är tillbaka!! Tjohoo!

Efter nästan tre månader så har jag äntligen en fungerande dator här hemma. Som jag har längtat, ni skulle bara veta. De bytte hela moderkortet på burken, ingen liten fix alltså. Men jag slapp betala då det uppenbarligen var ett fabriksfel.

GÖTT!

Mindre gött var den där jävla norgeresan jag gjorde igår. Jag har blivit för gammal för att åka med på sådana här resor. Har iochförsig alltid hatat idioterna som beter sig som svin och skämmer ut sig själva och oss andra. Men nu har det fan blivit värre. Jag var färdig att lämna arenan när några började sjunga rasistramsor om Karl den 12e och Paulo DiCanio osv. Det ska sägas att de som gjorde det inte är medlemmar i Kubanerna. Det var det här ligistgänget från Örebro som härjar vartän det finns tillfälle. Kanske mest kända från Örebro hockey. De åkte en egen buss till Fredrikstad. Om du följer ÖSK i media så har du kanske läst om ett rättsmål som pågår efter att två Örebroare misshandlat två Hammarbyare förra sommaren. En av de åtalade var i Fredrikstad igår, han kommer ju av naturliga skäl inte in på Behrn Arena längre.

Ett bra exempel på hur jävla korkade de här är, var när vi kom till Fredrikstad med vår buss. Av någon outgrundlig anledning så skulle vi möta upp de andra på en pub i centrum. Det var många som sjöng ramsor och sånger så det ekade mellan husen och nästan alla 32 från vår buss bar tröjor där det stod ÖREBRO med stora bokstäver på bröstet. När vi kom till en korsning så kom helt plötsligt ett gäng av de här nöterna springandes emot oss och vill slåss, och en av dem slår till Tomten (Kubanernas ordförande) i ansiktet, dock inte hårt.

De här killarna är alltså på en sån nivå att de inte direkt känner igen oss, ser att alla är klädda i svart och vitt eller hör att vi sjunger "Örebro, Örebro, Örebro". De skyller säkert på fylla, men det spelar fan ingen roll om du så druckit träsprit i en vecka, det krävs fan en intelligensnivå som påminner om en guldfisk när man inte märker skillnad på närkingska och norska. Nu kom de på vilka vi var ganska snart och det var igentligen ingen större fara. Men de här killarna är inga jag vill vara i närheten av så jag och ett gäng andra sansade killar ger oss av på en mini sightseeing av Fredrikstads centrum istället.

Det är så tråkigt.

Hade det bara varit det sansade gänget som följt med på resan så kunde jag haft hur kul som helst men jag var inte jättepeppad från början igår och det blev ju inte på något sätt roligare efter hand. Matchen i sig var en trist historia dessutom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar