tisdag, februari 17, 2009

Mer fotboll, mindre bandy

Mitt inlägg till arenadebatten i Örebro är att slänga ut bandyn från eyrafältet men ändå bygga den planerade bandyhallen. Däremot skiter man i isen och lägger konstgräs på planen och varmbonar bygget. Då har vi hux flux en fullstor inomhushall för fotboll. Perfa!

Fast det förstås det skulle ju inte vara rättvist mot bandyälskarna i stan - alla 200.

Fast igentligen gillar jag ju alla små företeelser som stretar i konstant motvind så jag borde ju igentligen slå ett slag för bandyn. Men det är ju så svårt när sporten är så... så... man kan ju för i helvete inte se bollen!

2 kommentarer:

  1. Kanske börjar åldern ta ut sin rätt( på ögonen iaf)(Bollen är den lilla röda). Har för mig att upprustningen av "Bern Arena", med uppvärmt konstgräs, gjordes för att kunna nytjas året runt så varför ha en sådan plan till i stan. Är det ofta som det behövs två planer på en gång eller???? Satsa mer på hockey och bandy istället, så stan får mer att engagera sig i än ett allsvenskt mittenlag. Det kan leda till något. Bredda satsningen helt enkelt. Där emot fattar jag inte vitsen med att ta in "havremopederna" in i stan. Inte nog med att de luktar det är ju dessutom helt ointressant att se på.

    SvaraRadera
  2. Håller med springande smörgåspålägg är ju helt ointressant. Fast jag är ju som du vet ganska blasé vad gäller bandy och hockey också. Men visst ska det väl finnas det med. Man får helt enkelt läsa mina blogginlägg med mycket ironi och skoj.

    SvaraRadera