fredag, februari 20, 2009

Extra Extra

Senaste nytt i dator-gate.

Efter att ha testat en 10-15 gånger hemma under gårdagen och ett par gånger i morse så kunde jag bara konstatera att datorn var kapputt, igen!

Så jag snackade med en kille på jobbet som lovade att hjälpa mig att hitta felet. Jag packade ner skithögen och tog med mig den till jobbet. Väl där fick jag en systemskiva av killen som jag kunde använda för att boota om datorn. Men för att kunna stoppa in skivan så var jag ju tvungen att starta datorn och sedan tycka ut cd-släden där man stoppar skivan. Och tro inte på fan att datorskrället startar precis som den ska. Helt otroligt.

Men jag sätter fan en månadslön* på att datorn inte funkar när jag tar hem den igen ikväll.


* Månadslön för mig innebär ca 10 till 20 kronor. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar