lördag, april 04, 2009

Så här kommer allsvenskan inte sluta

Jag vet att det redan spelats två matcher i årets allsvenska (äntligen). Men jag tycker nog att jag kan lämna in mitt tips fortfarande.

Allsvenskan är som vanligt jävligt svår att tippa men jag gör ett försök.

1. Elfsborg
2. Kalmar
3. AIK
4. ÖSK
5. Göteborg
6. Helsingborg
7. Malmö
8. Trelleborg
9. Hammarby
10. Halmstad
11. Djurgården
12. Gais
13. BP
14. Gefle
15. Örgryte
16. Häcken

Elfsborg har en bred trupp som kan ta smällar. Att tappa Ishizaki och Svensson förra året men ändå sluta tvåa visar har starka de är. Vinst i år.

Nanne verkar vara en alkemist som kan göra guld av gråsten men i år blir det "bara" silver.

AIK ser hyfsat ut i år.

Förra året tippade jag ÖSK på 10e plats men de hamnade tre platser bättre - jag hoppas att det är en trend och tippar jag dem fyra.

Att Göteborg skulle vara så starka som alla säger har jag svårt att se men förmodligen har jag missat något. De är ju så jävligt gråa. Sen har jag så otroligt svårt för Wernblom. Tål inte hans hånflin som verkar vara fastklistrat. Han kanske är skittrevlig vad vet jag men jag har iallafall svårt för hans uppsyn.


Helt klart är ju iallafall att allsvenskan kommer INTE att sluta såhär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar