måndag, april 14, 2008

Fina pinnar och fula hulliganer

0-0 och en finfin pinne mot IF Ellos smakade riktigt gött! Nu tar vi tag i offensiven också grabbar.

***

Klippte ihop en liten film med klipp på Guterstams mål i FC Brussels som jag la upp på Youtube. Tyckte att det kunde vara intressant att se vad han presterar nu när ÖSK återigen visat intresse för att köpa killen.

http://www.youtube.com/watch?v=Eq4V4oW_BQ0

***

Stockholmsderby AIK mot Hammarby och idioterna är åter i farten. Den här gången lyckades AIKarna stoppa matchen i 17 minuter efter att de kastat grejer på Hammarbyarna vid en hörna. Innan dess hade bajarna dragit av några smällare uppe på sin läktare också.

Riktiga ljushuven det där. Pajar för alla oss andra och kommer sakta men säkert ta död på fotbollen. De tvingar ju förbundet att agera och det vet vi ju alla hur jävla illa det kommer gå då. Snart sitter vi där med slipstvång och biljettpriser som startar på 1200 spänn. Om inte intresset totalt har dött innan dess för att alla tröttnat på att idioterna sabbar hela tiden.

Så känner du suget efter att slänga in en banan på planen, kom ihåg att du samtidigt sätter pistolen i pannan på svensk fotboll.

***
Appropå AIK så har jag inga som helt positiva associationer till den klubben, förutom när vi slagit dem på planen då vill säga.

Kommer speciellt ihåg en gång i Örebro för ett par år sedan (typ 2000-2001). Efter att ÖSK vunnit mot AIK så gick hela högen med idioter från Stockholm bärsärkargång i hela stan. Jag var på väg hem och skulle gå in på köpmangatan för att ta mig norrut mot Stortorget. Jag hann lagom in på gågatan då jag ser att det kommer fullt med folk framför mig från Stortorget. Stannar upp och ser att det är nästan lika många från andra hållet från Våghustorget. Paniken började komma för jag var ju instängd mellan hordarna. Men som tur var så jobbade jag då på köpmangatan så jag sprang upp på kontoret illa kvickt och tittade ut över vad som hände genom fönstret. Mitt på gatan var det värsta göteborgskravallerna. Kravallpolis slogs med hulliganerna som kastade allt de kunde hitta på polisen. Ett gäng av dem lyckades snuten brotta ner och sätta fängsel på iallafall innan det hela lugnade ner sig.

Man kan ju lungt påstå att jag var ganska skakis efter den upplevelsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar