tisdag, april 21, 2009

Gott och blandat

Helsingborgs IF kan vara en av de sämsta förlorarna i mannaminne. Man kan ju tycka att en förening som på sistonde haft så mycket tur borde vara lite ödmjuka. Men istället sjunker Helsingborg till riktigt låga nivåer när de gnäller på allt från domaren till konstgräs och bloggar. Inte någon gång säger de att ÖSK vann för att de var det bättre laget utan istället haglar bortförklaringarna. 

Jag upptäckte efter att jag postat detta inlägg att en intervjuv på nätet innehåller nästan exakt likadana formuleringar som ovanstående kommentar. Men den intervjuen lades ut efter att jag skrev detta. Vill inte att ni ska tro att jag kopierar något.

*******

ÖSK var fantastiska igår. Hade man bara varit lite giftigare i avslutningarna så hade man krossat Helsingborg även siffermässigt. I spelet var de dock helt överlägsna, en vinst med ytterligare ett par mål hade inte varit oförtjänt på något sätt.

*******

Spotify har öppnat en helt ny insikt i den Kroatiska musikscenen för mig. Artister som jag aldrig hört talas om tidigare går varma här hemma nu. Riktigt roligt! 

*******

Skulle vilja ha lite fler avslut från ÖSKs ytteranfallare (Porokara och Bassombeng).

*******

Rune sa sanningens ord idag. Vi lever i ett humorlöst land. Hur kan man inte förstå att det var menat som ett skämt? Och hur kan det dessutom bli en så stor grej av det hela? Jag vill inte att det ska bli som i USA där alla ska vara så jävla politiskt korrekta för att inte riskera att bli uthängda. Fan, JayJay lova att aldrig lägga band på dig bara för att hålla idioterna lugna. Sålänge man inte riskerar att bli en ny Rydström så är det bara att köra på.

*******

Även om musiken är ok så vet dom uppenbarligen inte hur man gör en bra musikvideo i Kroatien. De flesta (inte alla) jag sett är pinsamt usla. Musiken förtjänar oftast bättre.

*******

Avslutar med ett erkännande. Så här skrev jag i ett inlägg titulerat "Tre av fyra"  den 5:e mars.
"...mittbackarna. Jag tycker nog att just den positionen är lagets tunnaste just nu. Jag säger inte att de är dåliga men i mitt tycke så är det nog delen som har flest brister."
Oj, oj, oj, va fel jag hade. Just nu har ÖSK kanske allsvenskans tajtaste försvar och mittbackarna har varit fenomenala. Jag tar av mig mössan, erkänner min okunskap och tackar för underhållningen.

1 kommentar:

  1. Ja man kan ju inte ha rätt jämnt. Vill ha spotify!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera