måndag, oktober 06, 2008

Nu är det måndag igen

Rydström i Kalmar är en kille som många har åsikter om, kanske speciellt eftersom han har en åsikt om så många. Till en början tyckte jag att det var helt okej. Jag har alltid tyckt att det behövts fler som "eldar under grytan" som jag kallar det. Alltså fler personer som vågar höja temperaturen och därmed intresset kring allsvenskan.

Men nu har han bara gått och blivit på gränsen till pinsam. Som någon skrev, det går bra att klaga på etablisemanget när man kommer underifrån men nu när Kalmar är ett topplag så ser det verkligen inte snyggt ut när de gnäller.

Nu har ju dessutom Rydström i mina ögon tappat rejält på fotbollsplanen också. Jag tycker han ser trög ut och slarvar väldigt med passningarna. Jag har just nu svårt att se att han platsar i allsvenskans bästa lag.

***

Nu undrar jag om inte Elfsborg kommer att sprinta om Kalmar på upploppet. Smålänningarna lider av svår guldfrossa som redan kostat dem cup-guldet och gruppspelet i UEFA-cupen. Efter förlusten mot Trelleborg så undrar jag om inte serien håller på att glida dem ur händerna också.

***

Zlatans klackmål i helgen var fan fotbollporr av högsta kvalité.

***

Jag har vervösa vibbar över kvällens match mot Malmö. ÖSKs svit kommer spricka någon gång. Men jag hoppas innerligt att det bara är pessimisten i mig som talar. Optimisten har allt som oftast svårare att göra sig hörd. Men va fan, Malmö är inte omöjliga så får man dem bara ur balans så kan det gå vägen.

***

Jag vet att det är osportsligt men jag vill att ÖSK går in jävligt fult mot Toivonen i början på matchen. Låt t.ex. Nordback som inte riskerar avstängning gå in hårt och fult som fan två-tre gånger mot Toivonen under matchens första tio minuter. Jag tycker t.o.m att han ska dra på sig ett gult.

Anledningen är att Toivonen är lika svag i huvudet som han är duktig med fötterna och tappar han fattningen (speciellt mot ÖSK som han uttryckligen hatar) så är han lättare att handskas med. Toivonen är viktig för Malmös spel så där skulle mycket vara vunnet.

***

Viktor Elms Super-Mac rökare i ribban mot Trelleborg förtjänade ett bättre öde. Den killen imponerar på mig.

***

Eric Sundin i TFF är en gnällig liten jävel som älskar att provocera med att filma mm. Men igår var han bra.

***

Var på bio i helgen, för första gången på många, många år. Jag kommer inte ihåg vilken film jag såg på bio senast. Jag och en kompis gick och såg Wanted, och det var väl kanske inte den bästa film jag sett direkt. Men inte heller den sämsta. Den får nog en hyfsat stark 2:a, den är godkänd som ren popcornrulle men förvänta dig ingen cinematografisk fontänorgasm när du ser denna. Mycket blod och hjärnsubstans som skvätter till höger och vänster vilket verkligen drar ner betyget rejält. Tycker att det är så jävla onödigt med så mycket äckel. Min devis som jag ofta försöker efterleva passar jävligt bra in här. Less is more. Filmens grundstory är ok och skulle kunna blivit riktigt bra i händerna på någon som hade vett att göra något mer subtilare. Less is more - mindre är mer, fundera på det.

1 kommentar:

  1. va fan gick du inte på StepBrothers för???? idiot ;)

    SvaraRadera