måndag, oktober 06, 2008

Sixtens dåliga dag på jobbet

Idag hade Sixten en dålig dag på jobbet. Vi kan alla ha det ibland, vissa oftare än andra, och då tänker jag kanske främst på mig själv vars bra dagar på jobbet är lätträknade. Men idag var det Sixtens tur. Det var inte mycket i Sixtens coachande mot Malmö som stämde, varken före eller under matchen.

Jag vet att det är lätt för mig som sitter hemma i TV-soffan helt utan insyn i vad som pågår runt laget att sitta här och klaga. Men det är min klara uppfattning att det inte går att helt plötsligt så radikalt ändra spelsätt och försöka fega sig till poäng mot ett extremt pressat Malmö FF. Det är ju som att servera tre poäng på ett silverfat till dem.

Pressen på Malmö var enorm. De var bara helt enkelt tvingade till att vinna denna match. Hade man bara satt lite tryck på dem så fanns det en klar chans att de skulle falla samman. I ett sånt läge går det inte att låta dem ta initiativet. Och i normala fall så är det ju ÖSK som tagit tag i taktpinnen även på bortaplan. Men så blev det inte idag.

Nä den här förlusten får nog allt Sixten ta på sig. Men alla kan ju som sagt ha en dålig dag på jobbet. Så förhoppningsvis så har han en bättre dag när det är dags för nästa match då han verkligen behöver lära sig trolla med spelarmaterialet efter alla avstängningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar